vrijdag 16 november 2012

Mijn verlanglijst voor Sinterklaas

Lieve lieve lieve Sinterklaas
En lieve lieve lieve Pieterbaas
Ja ik weet, een heel klassiek begin is dit
Het klinkt nog niet echt heel erg fit

Eigenlijk wou ik eventjes vragen
Want zo met het korten der dagen
Komt u weer kijken om de hoek
En komt U weer op bezoek

Want stiekem heeft dit grote meisje
Toch een heus verlanglijstje
Het zijn kleine dingen, al met al
T is voor U vast niemendal

Om te beginnen staat best bovenaan
Iets wat zorgt voor menig traan
Graag een eind aan alle oorlog
Dat is niet teveel gevraagd toch?

En wat ik ook graag hebben wou
Waar ik best wel blij mee wezen zou
Is een fikse dosis wereldvrêe
Neemt U dat ook uit Spanje mee?

En als laatste puntje op mijn lijst
Iets waar menigeen vaak op wijst
Voor eenieder graag veel compassie
Dat is stiekem eigenlijk mijn grootste passie

Zoudt U die drie dingen willen pakken
In de grote cadeautjeszakken?
Als U uit Spanje komt hier naartoe
Met Pieten, zakken, Paard en Roe

Zingen zal ik voor U op mijn best
In mijn allermooiste wintervest
Al hopend op de wereldvrêe
Die U neemt uit Spanje mee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten